-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:217 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

ابعاد مختلف تهاجم فرهنگي چيست؟
شناخت چگونگي تهاجم فرهنگي غرب، كار مشكلي نيست. غرب داراي افكار و جهت گيري هاي مشخصي در زمينه سياست، اقتصاد، روابط اجتماعي، اخلاق و... مي باشد و با سرعت و گستردگي هر چه تمام تر، به نشر آن نيز اقدام مي كند. اين نشر و تبليغ، از طريق فيلم، راديو، ماهواره، مجلات همسو و تقويت هم فكران خود در هر نقطه از جهان صورت مي گيرد. تنها راه مقابله با اين تهاجم، شناخت فرهنگ خودي و شناساندن و تبليغ ارزش هاي آن به جامعه است. ايجاد خودباوري در جوانان و شناخت قرآن و ارزش هاي آن، از مهم ترين راه هاي مقابله با اين تهاجم محسوب مي شود. تهاجم فرهنگي ابعاد مختلفي دارد و در محيط دانشگاهي از راه هاي ويژه اي انجام مي گيرد؛ برخي از آن راه ها عبارت است از: الف - ايجاد دگرگوني در نظام فكري و اعتقادي. اين برنامه از طريق استفاده هاي نادرست فلسفي و نظري از ره آوردهاي علمي و القاي علمي بودن برخي از آموزه هاي مغاير با جهان بيني ديني صورت مي پذيرد. ب - القاي نگرش هاي معرفت شناختي، جامعه شناختي، روان شناختي و تفكرات سياسي و اجتماعي غربي و بيرون راندن انديشه هاي ديني از عرصه هاي فوق و تبليغ خالي بودن دين از محتويات مربوط به اين ساحت ها. ج - كم رنگ سازي ارزش هاي اصيل و پايدار ديني و تبليغ نسبيت و تاريخ مندي اصول ارزش ها و تبعيت آن از ذوق و سليقه هاي تجدد طلبانه قومي، ملي، نژادي و ... د - نفوذ در جريانات نقش گذار و تلاش در جهت ايجاد انحراف در مسير آنان و كشاندن آنها به سوي حركت هاي معارضه آميز و سياسي كاري به جاي تلاش هاي انقلابي و اسلامي. در مقابله با مسائل فوق هر دانشجوي متعهد و با ايمان با سه جهاد پيگير و پردامنه روبه روست : 1- جهاد علمي و تلاش پيوسته جهت شناخت هر چه بيشتر اسلام و معارف آن و محتويات دين در عرصه هاي مختلف و شناخت و درك درست مسائل سياسي و اجتماعي. 2- جهاد عملي در راستاي تقويت بنيان معنوي و ايماني خويش از طريق ارتباط پيوسته با خدا ، قرآن و پيشوايان دين. 3- جهاد اجتماعي؛ يعني، تلاش در جهت گستراندن نور معنويت در محيط دانشگاه و تقويت بخشيدن به آگاهي ، شعور و احساس ديني در دانشگاهيان. آنچه كه درباره تربيت نيروهاي نفوذي در قشرهاي مختلف جامعه توسط سرويس هاي جاسوسي غرب گفته ايد، صحيح است؛ ولي اين كه توانسته باشند در بين روحانيت، در رده هاي نخست آن افرادي را ساخته و مطرح كنند، واقعيت ندارد؛ چون نظام روحانيت به صورتي است كه مطرح شدن مصنوعي در آن راهي ندارد؛ چون ارتقاي رتبه افراد، تنها مستعد به عملكرد، سوابق، ميزان علم، تقوا و ديگر شرايط است و هرگز يك جاسوس نمي تواند تا اين اندازه صحنه سازي كند. البته نهادهاي انقلاب در شناسايي چنين افرادي كوشا هستند و تا به حال عده بسياري از آنها شناخته شده و دستگير شده اند. در عين حال همواره بايد هشيار بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.